Lizbona, Lisboa, Lisbon

Majówka trwa w najlepsze. Uwielbiam ten czas, gdy w połowie semestru, praktycznie tuż przed wakacjami mamy kilka dni wolnego, aby móc odetchnąć oraz naładować baterie. W tym roku majówka jest wyjątkowo długa, dlatego kilka miesięcy temu zaplanowaliśmy z chłopakiem wyjazd do Lizbony. Nigdy w życiu nie bylam w Portugalii, więc odliczałam każdy dzień do wyjazdu. Nie mogłam się już doczekać, aż w końcu dzień wyjazdu nadszedł!
Było cudownie, Lizbona jest ogromnym, pięknym, zabytkowym miastem położonym tuż przy ujściu rzeki Tag (oraz oczywiście jest stolicą Portugalii 🇵🇹). Każdego dnia robiliśmy około 12km, nogi i kregosłupy bolaly od spacerów po stromych uliczkach oraz od stania w kilometrowych kolejkach po bilety wejściowe. Ale w dwóch słowach: warto było! Pogodę mieliśmy cudowną, także po powrocie do chłodnej Zielonej Góry musieliśmy się na nowo zaaklimatyzować.
Pisać mogłabym w nieskończoność, ale wkrótce zabrakłoby mi miejsca, także zostawiam Was z galerią zdjęć.

Krótki spacer po okolicznych parkach oraz wizyta w Estufa Fria.

Ogród botaniczny w Lizbonie. Mieliśmy szansę oglądać ogromne egzotyczne rośliny z całego świata.

Wityta na Zamku św. Jerzego w Lizbonie. Punkt obowiązkowy podczas wycieczki w stolicy Portugalii.

(widok z jednej z wież zamku)

Klasztor Hieronimitów w Belém, Lizbona. Kolejny obowiązkowy punkt!

Torre De Belém - wieża obronna w Belém, tuż przy ujściu rzeki Tag.

Cascais.

"Piekielne usta" - Cascais.

Widok na otwarty ocean Atlantycki, Cascais.

Widok na miasto z Elevador de Santa Justa, Lizbona.

Uroki ulic Lizbony.

Ostatni wieczorny spacer po Lizbonie.

Jestem pewna, że tego tygodnia spędzonego w Lizbonie nie zapomnę do końca życia!
A Wy jak spędzacie majówkę? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!